מגרש 200 – בית ספר מתוכנן כמערכת הוליסטית ורב מימדית
בית ספר תיכון עם 42 כיתות לימוד (בשלבי הוצאת היתר). מודל התכנון הבית ספרי המוצג בבית הספר פארק לכיש מציע מערכת חזקה וחדשנית הרואה את החשיבות שיש ליצירת מרחב עשיר ומגוון הנותן מענה לצרכיו האישיים של כל תלמיד, ויודע מצד אחד להיות מרחב עוטף ותומך, ומצד שני לעורר השראה, יצירתיות ויוזמה. המוטיב המוביל בתפיסה הרעיונית של הפרויקט מתייחס לכל חלקי המבנה כבעלי תוכן ושימושים מוגדרים ולא מוגדרים, המסוגלים לתפקד באופן עצמאי מחד, ולהיות חלק משלם רחב יותר מאידך.
תכנון מפלסי המבנה משקף תפיסה בה בית הספר ממלא תפקידים נוספים בחיי התלמיד, המקדמים התפתחות אישית ופיתוח מיומנויות חברתיות ולימודיות, במקביל למימוש הצרכים הפורמאליים הבית ספריים (כיתות אם, חדרי עזר, חנ"מ וכדומה).כל קומה מאפשרת, הן בחטיבת הביניים והן בחטיבה העליונה, עושר חללי רב שימושי הנוצר בין כיתות הלימוד, וכולל מנעד של מרחבים המותאמים לצרכי ואופני הלמידה האישיים של כל תלמיד.
במרכז המבנה, בין שתי החטיבות, נמצאת המעבדה. כיתות כימיה, פיזיקה וביולוגיה, שתיים בכל קומה, מהוות את ליבת בית הספר, ומשמשות כנקודת חיבור המקשרות בין שתי החטיבות.